12 Şubat 2011 Cumartesi

Matematik, Olayın Nedir?



Artık bi yerden başlamak lazım dedim içimden.12 yıl olmuş ya.gerçi daha öncesi de var
+kızım,kaç elma var elimde,say bi
-eeee..bir..
+hayır bidaha say [hala gülümsüyo bak]
-bilmiyorum yaaa bilmiyorummm!!!

o an nefret ettim zaten.banane kaç tanesinden.ben yerim elmayı akadaş.
günümüze doğru gelelim.
1. sınıf.eneee.tahtaya bişeyler yazıyo bu adam,rakam felan diyo.ödev verdi gerizekalı yazcakmışız.elimiz alışıyomuş öyle dedi annem.toplama işlemi diye bişey var.alt alta yazıyosun,taşırmadan yazcaksın ama.karelere sığcak.bide defterinin kenarları kırış kırış be! iki ütü bas!
..
seneler geçer.bu arada problem türleri görülür.işçi-havuz-zart-zurt-cart-curt-part-purt gibi şeyler.
+önce bi verilenleri yaz kızım tahtaya gel
-tamam [iç ses:ya yazıyo orda zaten ben gerizekalı mıyım da bidaha yazıyorum?]
+kaç elma etti dediğine göre toplicak mıyız sence?
-eee..evet.[doğrudur inşallah]
+evet topla bakalım
-topladım
+aaa ama oldu mu?
-ne oldu be?
+ne olduğunu yazsana elma mı armut mu bu kızım?
-haa dimi. [gerizekalı ya]
..
ondan sonra ortaokul yılları.içimizde atarlı,şen şakrak bişeyler var.ama matematik ölmedi,hala yaşıyor. eziyet dolu 3 sene ardından liseye geçilir.bundan sonrasında travmatik olaylar başlıyo.evet.

LİSE YILLARI.
''eneee liseye geçtik lan,büyüdüm yani.acaba nası dersler var çok zor mu acaba?''cevap veriyorum-babayı almak deyimini yaşıcaksın canlı olarak.
şimdi önce bi fonksiyonlardan giriş yapılır.''bir ef fonksiyonundaaaaa''
BU NE YAA.BU NEEEEE
bilmiyorum.tanımlanamıyor.
yazılılarda dibe vurulur.20 alan sevinir.45 alan sevinçten kalp krizi geçirir.90 alan artık insan değildir,yeni bi türdür.
sonra polinom diye bişey var.
''bir pe iks polinımundaaaa''
BU NEE YAAA NERDEN ÇIKIYOOO
bilmiyorum.
bide grafikleri var bunların.intihar ettirir.
gelelim trignometriye.evet.bir konu bu kadar mı itici olur,oluyo işte.tabi girişi kolay.neymiş kosinüs komşu bölü zart zurt.iki ders geçiyo,kendini tahtaya alık alık bakarken buluyosun.sakın o an ''acaba ben gerizekalı mıyım da anlamıyorum?'' diye düşünme.ÇÜNKÜ SEN ÇOK NORMALSİN.
trigonometri işlendikten sonraki sınavdan 5 alabilen biri varsa,ona öyle bi bakılır ki,sanarsın seri katil.öyle ama şimdi.
+ya hocam 5 puanı nerden kırdınız yaa
-selin tut beniiii..tut beniiii..ne diyo bu neee.95 aldı yaaa.95 aldıııııı
+tamam hilal,tamam.
..
sonra karmaşık sayılar var.başları iyi güzel.HÖNK.yine trigonometri geldi.elini soktu yine,parmak attı yine.kahır bela.lanet olsun dersin işte o an.
ALLAHIM HİÇ MATEMATİKTEN 4 ALABİLECEK MİYİM?
alırsın az ıkınırsan,ben ki ilk sınavdan 30 alıp,son sınavdan 93 aldım.
ama bu mu yani?
noluyo sanki.noluyo?
neymiş,işimize yarıcakmış ilerde,zekamızı geliştircekmiş.
LAN SINAV BİTİNCE BENİM HER GECE MATEMATİK TEKRARI YAPACAĞIMI MI SANIYOSUNUZ?
anlatamazsınız ama derdinizi.
''çocuklar öyle demeyin,matematik çok gereklidir,insanın kısa zamanda karar vermesini sağlar''
YOK YAAA.ARKAMDAN KÖPEK SÜRÜSÜ KOŞUYO.NE DİCEM O AN.SİNÜS 30 BİLMEM NE OLDUĞUNA GÖRE O ZAMAN ŞU SOL ARADAN DÖNİYİM Mİ DİCEM?
hala anlamazlar.
''kıvrak zekaya sahip olursunuz''
HAAAA..MARKETE GİTTİM BEN.NE DİCEM? ALİ PARASININ 3 BÖLÜ 7 SİYLE ELMA ALIYODU,O ZAMAN BEN DE ELMA ALIYORUM ARKADAŞ,KOY ORDAN 7 BÖLÜ 4 ELMA,İYİSİNDEN OLSUN,MU DİCEEEEEMMM?
yok.algılayamıyolar.olmuyo arkadaş.
ha ben eğer matematik çalışıyosam,bilin ki mecburiyetten.
''ama çocuklar matematik çok zevklidir aslında''
HADİ YAAA!ÇÖZEMİYORUM Kİ!KOLAY SOR DA AZ YÜZÜMÜZ GÜLSÜN GERİZEKALI!ANAMIZA BABAMIZA MATEMATİKTEN 4 ALDIK DİYELİM!HOBİM Mİ LAN MATEMATİK? CANIM SIKILINCA LOGARİTMİK FONKSİYON MU ÇÖZCEKTİM?..hala devam ederler.ama ben daha fazla devam edemicem,gözlerim doldu zira..

-Bilico-

1 yorum:

  1. bu kadar olumsuz bu kadar ters bakma ama matematiğe yaa... cidden üzüldüm şuan bu duyduklarıma. yanlış analama sakın senin sevmemen değil problem sana bunu bu zamana kadar sevdirememiş olmaları büyük eksiklik. hocalarını çok kınadım :)

    YanıtlaSil