12 Şubat 2011 Cumartesi

Olay Yeri İnceleme

bu resme baktıkça kendimle gurur duyuyorum.ve de sizinle..




Sayın öğretmen arkadaşlarım,sevgili öğrenciler.yepyeni bi içerikle karşınızdayım;tek tek olay yerlerini inceliyorum şinci.önce toplu taşıma araçlarından giriyorum.

*PART 1-OTOBÜSLER..
Şimdi sen binersin otobüsüne.yer bulursun,sevinirsin,oturursun mesela.ama bu düzen böyle dönmüyor!! az ötede lanet olasıca durakta durur otobüs.çeşitli fıss pıss sesleri çıkarır.bi bebek bağırır ordan,biri telefondan anırır.neyse,o an tehlike yaklaşır birden.çünkü yaşlı teyze otobüse biner.önce kartını okutur.''dıdıdııt''.sonra ilerler.işte o an,gözlerinden çıkan ultraviyole x ışınları ile yer bulup oturan gençleri analiz eder [nerden mi anladım,3 boyutlu gözlük taşıyorum yanımda ondan belli oluyo,deneyin bence].kurbanını belirler.sinsice ilerler.önce senin oturduğun yerde biyere tutunur.bakışmalar başlar.

öneri 1-camdan dışarı bakın.
öneri 2-''of yaa,öööf'' felan deyin.nedenini bilmiyorum,deyin siz.
öneri 3-hemen kulaklığı çıkarın bişiler dinleyin.

bunlar hafif önerilerdi.bi üst seviyesi:
-uyuma taklidi yapın.

hala bakıyosa son önerim var.son çare bu ama:
-telefonu alıyosun eline.müzik açıyosun çaktırmadan,zil sesi gibi.açıyosun sonra: ''alo!ne var be! beni rahatsız etme demedim mi sana! gerizekalı! öldürcem lan seni! şizofren değilim ben! hayır içmicem ilaç felan! ben deli değiliiimm! '' gibi şeyler saçmalayabilirsiniz.hayal gücünüze bağlı.eğer hep mafya olmak istediyseniz,mafya gibi konuşun.''malı ayarladığımız yere getir,sıkarım topuğuna lan!'' felan diyebilirsiniz.

...

Hala bakıyosa;en tatlı ses tonunuzla ''buyur teyze'' deyin.yenilgiyi kabul edin.sırlar dünyasındaki masum çocuklar gibi bakın.
VE YAŞLI TEYZE YİNE KAZANIR..

*PART 2-TRAMVAYLAR..

büyükşehir bizim için elele adeta.sırf ''tramvay vardı da biz mi binmedik?'' demeyelim diye,tramvay geldi.ne güzel de bişe bu.birde minibüsçülere sorun.o konuya sonra değinirim.
heyecanlı olur insan,''herkes de mal gibi otobüse,minübüse felan biniyo yaa.aynı b*kum gibi otobüs.hehehe.minibüs aynı g*tüm gibi!'' felan der içinden.samkart çıkartır kendine.ee o zamana kadar minibüslerde geçmiştir ömrü.samkart resimlerinizi bana yollayın,onlarla bi afiş çalışması yağıcam kendiminkini de koyup.neyse.durağa gelir.''durağa bak yaa,allaam medeniyet  bu!'' der.samkartı elinde hazırdır.bazıları nasıl okutacağını bilmez;çok zordur zira.püf noktasını veriyorum,kartı alıyosun ve yaklaşık 2 sn. bekletiyosun.evet.zor ama değiyo bence buna.ondan sonra ordaaa bir tramvay var uzakktaaa diyosun.tramvayın geliyo.bak bunu de,hemen gelir.kapıları açılıyo.otomatik,oh.giriyosun içeri tavuk gibi.çok kalabalık olmazlar.yer bulduysan ne ala.insanların yüzüne bakıyosun..allah allahh.ne biçim yüz ifadesi bunlar,diyosun.kadın bağıyıro ordan ''operaaa''..''hay allah razı olsun'' diyosun.ağlamak geliyo içinden,yusuf ziya kadın bile koydurmuş oraya,bağırıyo duraklarda bize.iniyosun sonra,bitiyo.bu işin aksiyonu bu kadar yani.çokta bişey beklemeyin.üst geçitten geçerken kendimi lunaparktaki tırtıla binmiş gibi hissediyorum bazen,o kadar.

*ARABAYLA AİLECEK GİDİLEN YERLER..

1.Kısa Yolculuklar

bayramda,seyranda,markete giderken felan fişmekan şeyler.herkes biner,genelde anneler hala evdedir.baba kornaya basar.annenin tuvalette olduğunu düşünülür.ben öyle sanardım.şuan da sanıyorum.
arabaya yerleşilir.baba arabada olmaz,bi sigara yakıyo olabilir dışarda.hareket vakti gelir [burda emre aydın-hareket vaktini açın media player'dan iyi gider okurken].sonra anne hemen başlar konuşmaya.babanın yüzünde bezginlik.sanki ''allahım yıllardır sorucam,soramıyorum.bu kadın kim?'' der gibidir.küçük kardeş dışarıya bakar.''anne bu ne,abla bu ne'' gibi salakça şeyler sorar.o an kulaklıkla müzik dinleyiniz.baba radyoyu açar,o anda kulaklıkla müzik dinleyiniz.zira hepsi kral fm'cidir.kral fm'den bi ses yankılanır ''harrrbi kızzz..''.. ''mehmetin gezegeniii'' ...''vee saatlerimiz 17:30 u gösterirken,bir müslüm baba şarkısı ile devam ediyoruz'' gibi..bitmez sanki yollar.
sonra bitince inersin arabadan.

2.Uzun Yolculuklar

insanın sabrının sınandığı anlardır.''anneaaa çişim varr..babaaa kakam vaarrr.susadım beeen.anneeaa hani browni almıştın ya versene bitaneeee''..
uykun gelse de uyusan diye beklersin.gelmez lanet.ağaçlara bakarsın,hızlı hızlı geçiyo.miden bulanır.tabelalara bakarsın.ohoo daha çok var.o da ne! benzinlik.aman tanrımm benzinlikkk..
ama tuvaleti yokmuş.
olsun az daha tut.
ahaa yine benzinlik.hemde akpet! tuvaleti cillop gibi.el kurutma şeyi bile var! aynaya bakmayın,tipiniz acayip kayıktır zira.sonra yine o sesler.
''anneeaaa şu marketten kola alalım mı nolur.anneaaa bişey alalım mıı..anneaaa paran var mı bir liran felan?''
arabanın içi benzin kokar ıyy.
telefonunuzu kapatın yazar orda..kapatmıyorum lan dersin.havaya uççak sanki allaam ya dersin.devam edilir.bi kısım sızar.sessizlik bürünür,bu sessizliği küçük kardeşin süpriz osuruğu bozabilir.koku+ses ikisi bi arada.allahım al canımı dersin.baba bağırır ''oğlumm osurup duruyosun,dedim sana ayağını üşütme diyee'' der.anne atılır ''oğlum sakın gittiğimiz yerde osurup geğirme bak,çok ayıp'' der.küçük kardeş yarıla yarıla güler.kendini 70 yaşında hissedersin.babanı birisi arar.baban konulur,sesi kulakları felç eder.hele bide güler böyle ohuahahauaha eder.allaam ya.sonra acıkırsınız.baba bi et lokantası bulur.başka bişey yiyemez çünkü.ölür yoksa.et yemeyin siz,bırakın babanzı yesin,köfte yiyin oh.akçaabat köftesi yiyin mis gibi.2 porsiyon yiyin.kola içmeyin,uzun yolda gaz yapar.ayran en iyisi.siparişler gelene kadar baba ordaki salatayı ve mezeleri bitirir.sanarsın 5 gündür aç..yersiniz kalkarsınız bişeyler..
sonra gideceğiniz yere varırsınız bu kahır bela da biter yani.

*OKUL SERVİSLERİ

4 yıldır içinde bulunduğum bi sektör olur kendileri.şoförler çeşit çeşittir.yaşlısı,genci..hepsi bi bütünün parçası sonuçta.tek bi gayeleri var,paraları zamanında almak.kimileri çok düşünceli adamlar.öğrencilerine dürüm felan alır.bana öylesi denk gelemedi.bi sakız alan olmadı bana.bu konuyu kapıyorum,gözlerim doluyo çünkü.
hepsi demeyelim ama %99.9 u kral fm'ci tiplerdir.yani arabesk forever insanlardır.o üstteki cd'likte öyle damar parçalar vardır ki.insan korkar ''lan bigün şarampollere yuvarlamasın bu adam bizi'' diye.kimisi soğuk nevaledir.konuşmaz bişe etmez.kimisi esprili olduğunu sanar.ben süleyman abi'ye çok alıştım.onu herhangi bi gruba sokamıyorum.kendine özgü bişey o.
öğrencilere geçelim.sabah binersin servise,kimisi uyuyo.dışardan bakanlar..okul kitaplarından ders çalışanlar..uyuyanlar.. ben binince kulaklığımı takar müzik dinlerim.Aylin çok sinir oluyo buna.ne yapcaktım çok pardon,demet akalın mı dinlicektim?
sonra bi tane servis bekleten olur.vaktinde inemez.uyuya kalır,bişey olur.gelir servise gözlerini açamıyo böyle.eneee..ben onlara tip tip bakıyorum böyle.içimden çok güzel şeyler diyorum ona.bi tane de servisin gerzeği olur.kızlardan çıkar genelde.kendini adriana lima sanar.bütün erkekler ona yanık sanar böyle.içimden gülüyorum onlara da.9'lar çok masum oluyo.
gelelim asıl olaya.yer tutma.ne bu şimdi? ben de anlamadım.''oraya oturma,dolu'' alla allaağ.sanki ben para vermiyorum o servise.dolu olduğunu bildiğiniz yeri bilerek ''burası dolu mu?'' diye sorun ve oturun.hiçbişe diyemezler.gitsin başka yere otursun.yaptım şahsen.çok yakın arkadaşlar anladık,beraber mi kesildi göbekleriniz ya..
herkes kendini küçük sırlarda sanıyo.töbe töbe.

*EVE GELEN MİSAFİR

işkence..hele küçük çocuğu varsa.''bana oyun açsana bilgisayardaan,aa ojelerin mi varr sürsenee,dudaaama ruj sürsenee,bana su verseneee''
aaaaaa
...
ondan sonra anaları felan başlar.''aayy ne kadar büyümüş bu..aayy görüyomusun seeen..nasılsıın?''
''iyiyim,siz?'' dersiniz.insanın kendini en zorladığı anlardandır o.yalan gülümseme.
bide geldimi gitmeyen tipler var.4-5 bardak çay içerler.
çocuk hala peşinizi bırakmaz.işte o an onu korkutun.öcüüü felan diyin.korkmazsa da kolundan çimin bi.ağlasın,bırakın.yere düştü dersiniz.odanıza gidin,kapıyı kapatın.eninde sonunda gidecekler..

*RAMAZAN DAVULCULARI

ramazanın bitmesine daha var.ama gelir para isterler.analar bu konuda çok açıkgözdür.''aaa e parası aay,daha var'' derler.ondan sonra da 1 lira verirler[bakınız:benim annem işte o.]
babam 10 lira veriyodu bi kere,annem olay çıkardı.''ayy o kadar para verilir mi ömeeer..1 lira yeter onaa..''
bide şey derler hep ''kaç tane geliyo,bu ne böyle.her gelene para verirsek ohoo''
verme anne ya.biriktir onları kumbaranda.

*AİLE TOPLANTILARI

anne-baba arasında geçen münazaralar.anne,koca tarafını yerden yere vurur.baba,kadın tarafını gebertir.her seferinde sonuca varılamaz.ama çok zevkli bişey olsa gerek ki,yıllar boyu sürer.''senin anan bana ne demişti hatırlamıyomusun '' ''ya yeter bi unutamadın başka şeyi hemen unutursun'' ''baban bilmem ne demişti bilmem kimeee''
....
karşılıklı stres atarlar.aylık periyotlarla tekrarlanır genelde.

*TELEFON GÖRÜŞMELERİ

annem bu konuda başı çeker.neden telefonda konuşurken aşırı bağırırlar? seslerinin gitmeyeceğini mi düşünürler? hele ki güldükleri zaman! sanarsın deprem oluyo. ''hahahahaaaaaaa''
allaam sabır ver.
bide normal ''naber nasılsın'' demek için ararlar,öyle şeyler knouşurlar ki.''ay kim ölmüş bizim köyden.ay görüyomusun..o kadında vardı zaten o göz.aaaa''
sonra akşam yemeğinde babaya anlatır ''bizim ordan bilmem ne evlenmiş.bilmem kim ölmüş''
bide boyna biri ölüyo,anlamış değilim.her hafta biri ölüyo.
baba da dinler..dinliyomuş gibi yapar.

*DERSANEDEKİ DENEME SINAVLARI

zaten başlıbaşına bi stres.bakıyosun listeden yerine,giriyosun.optik doldur zart zurt.''listeyi alabilir miyimm numaramı bilmiyoruuummm''
birisi numarasını bilmez illaki.yıl sonu gelir hala ezberlemeyez 4 haneyi.erken bunama.
''tc kimlik nomuzu yazıyo muyuzz'' der.
yazılcak olsa derlerdi.her boku diyolar ya.neymiş sınav boyu tuvalete gidemicekmişiz.kafana işerim o zaman,olur mu?
ondan sonra zil çalar.bazıları o kalemle soruları çizer.nası bi sestir o yarabbi! sanki havaya füze fırlatıyolar ''şşşahauahhahuah'' diye sesler çıkar.o an cık cık cık yapın.
hele o su içenler.ağır çekimden anlatıyorum.şişeyi eline alır.o kapağı açar.kapaktan çıkan ses seni felç eder.su içer.bi yudum.nodu içtin de.motivasyonun mu arttı.5 gündür su içmedin mi.bi yudum içti ya.hayret bişey.sonra kapatır.kapağı çevirir böyle.aaaay.sınav çıkışı insanların yüzüne bakmayı çok seviyorum.hepsi suratlarına top çarpmış gibi oluyolar.

-Bilico-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder