14 Şubat 2011 Pazartesi

Nasılsın Kızım?

Bu soruyu bazen babam sorar bana,çoğunlukla arkadaşlarım..
Soru net.
''Nasılsın?''
İYİ DEĞİLİM.
VE İYİ OLMAMI DA BEKLEMEYİN.
..
ÖNCE SİZ İYİ OLUN.
##
Dünya çok küçüktür aslında,baktığımız noktaya bağlı.Ben dünyada yaşayan herkese aynı gözle bakıyorum.
''İNSAN'' gözüyle..
o zaman hepsi aynı oluyor gözümde.
Aynı acılar,sevinçler,hatalar,yalanlar.
Sadece boyutu değişir,ve de oranları..
Düşün sen,para bok gibi birinde,birinin babası yok,birinin annesi..
Ama hepsi insan.
Başı belli,sonu belli.
Herkes vaktinin gelmesini bekliyor..
...
Hepimizin elinde olan şeyler vardır,bazen bunlar çok az olur,göremeyiz bile.
Bu hayatta en kolay şey,umudunu yitirmektir.
En ufak olumsuzlukta,hemen..
En zoru da herşeye rağmen umutlu olmaktır.
İster bunu insan,
ama bazen de der ki;
ACABA BEN SALAK MIYIM?
BU KADAR ACIYA RAĞMEN HALA UMUTLUYUM.
HERŞEY HENÜZ BİTMEDİ DİYORUM.
YA ÇOKTAN BİTTİYSE?
YA BANA HERKES GÜLÜYORSA BÖYLE OLDUĞUM İÇİN?
...
Bende düşündüm bunları çok,emin olun..
Ama en sonunda şunun farkına vardım;
Bu da bir çeşit kolaya kaçmak.
EVET ÖYLE.
..
BEN HİÇBİR ZAMAN UMUDUMU YİTİRMEM.
##
Bu bir başarıdır,evet.
Kendimi övmüyorum ben.Çünkü bunu başarmak için,defalarca kez o umudu kaybettim ben.
Ama artık onu elimde tutuyorum,birdaha yere düşmesin diye.
Çünkü düştükten sonra bıraktığı izleri zaman da geçiremiyor bazen.
..
ÇOK MU ZOR GÜLÜMSEMEK HAYATA?
Hayır,çok kolay.
Elimizde olan bazı şeyler var dedim ya,
İŞTE EN BASİTİ BU.
En karanlık zamanda bile,korkup ağlamak yerine,düşünüp başka çareler bulmak.
..
Hepimiz insanız dedim birde,değil mi?
Evet öyleyiz..
Bazen o kadar berbat hatalar yapıyoruz ki..
Kendimizde iğreniyoruz.
''Keşke ölseydim bunu yapacağıma'' diyoruz..
Ağlıyoruz,ağlıyoruz..
Birileri birşeyler söylüyor,büyükler nutuk atıyor,
''kimse beni anlamıyor ki!'' diyoruz.
Boşver sen kimseyi,
ÖNCE SEN KENDİNİ ANLA..

-Bilico-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder